Mijn leven in Bali - Reisverslag uit Legian, Indonesië van Anne Bergmans - WaarBenJij.nu Mijn leven in Bali - Reisverslag uit Legian, Indonesië van Anne Bergmans - WaarBenJij.nu

Mijn leven in Bali

Blijf op de hoogte en volg Anne

06 Juni 2015 | Indonesië, Legian

Ik ben nu anderhalve week in Azië en het bevalt heeel goed. De eerste dagen dus op Gili Trawangan doorgebracht en na een paar dagen doorgereisd naar Bali. Dat was wel weer even wennen. Gili Trawangan is meer een toeristisch eiland en je wordt niet echt met de cultuurverschillen geconfronteerd. Maar in Bali kwam ik weer terug in het echte leven. Bali is prachtig maar er zijn ook heel veel dingen die niet op de perfecte paradijs foto's op internet staan. De duizenden straathonden, de armoede en het doodenge verkeer bijvoorbeeld. Dat is verder niet erg, de cultuurverschillen maken het juist een heel interessant land om te reizen, maar ik denk dat veel mensen gewoon een verkeerd beeld bij Bali hebben. Ik werd in Bali opgehaald met een shuttlebusje die me naar m'n hostel bracht, in dat busje zat ook ouder stel uit Duitsland die naar hun resort gingen. De vrouw heeft het heel de weg naar haar resort uitgegild. Iedereen rijdt hier kriskras door elkaar, heeft geen geduld en als het een paar seconde te lang duurt wordt er meteen getoeterd. Je hebt hier ook geen rijbewijs nodig om te mogen rijden dus door alle auto's heen zijn er ook nog duizenden mensen (ook kinderen) die zich op scootertjes er tussendoor proberen te wurmen. Ik had dus ookal voorgenomen me niet in het verkeer te wagen, maar gewoon overal naartoe te lopen. Dat heb ik ongeveer 100 meter volgehouden en toen meteen een scooter gehuurd. Ze hebben hier geen voetpaden dus door het verkeer lopen is gevaarlijker dan er gewoon tussen rijden. Ik had een surfhostel geboekt en het eerste wat ik ben gaan doen toen ik aankwam was dus ook surfen. Er hing een hele gezellige sfeer in het hostel, overdag ging iedereen surfen en s avonds gezellig kletsen en muziek maken. Gisteren ben ik met een vriendinnetje doorgereisd naar Legian, ook een plaatsje in Bali. Heel mooi hostel met zwembad en dichtbij het strand. We hadden het er vandaag wel over dat we echt wel een beetje verwende nesten worden hier. Alles in Azië is spotgoedkoop dus voor Aziatische begrippen zijn wij echt stinkend rijk. We gaan 3 keer per dag uiteten en nemen een paar keer per week een massage. Alles wordt hier voor je gedaan, zelfs je was, dus je wordt er wel een beetje lui van. Morgen begin ik aan een 6 daagse surftour waar ik ook heel erg naar uitkijk. We beginnen in Bali en reizen dan door naar een eiland in Java waar het surfcamp staat.

En nu moet ik weer gaan want we gaan uiteten haha.

Daaag Xx

  • 06 Juni 2015 - 11:31

    Oma Tonny:

    anne je hebt weer heel wat cultuur opgedaan en kijk bij het surfen maar goed uit voor de haaien dat vindt opa heel veel plezier op bali heel veel groeten van opa en oma

  • 06 Juni 2015 - 11:37

    Anne Bergmans:

    Hoi oma, zeg maar tegen opa dat ik binnenkort een Tour heb waarbij ik tussen de haaien ga snorkelen dat vindt hij vast leuk om te horen :D

  • 08 Juni 2015 - 08:30

    Clea:

    lieve anne,denk je dat dat je strakjes nog wel kunt wennen in het "gewone" leven hier op aarde....het is anders 'n land om jezelf te vergeten en vooral om te vergeten dat we handjes hebben gekregen en mouwen
    om ze daar uit te steken......m.a.w. vergeet niet dat je strakjes alles of bijna alles weer zelf moet doen.....
    en nog éé'n kleine waarschuwing.....al dat dat eten is niet goed voor de wammeltjes aan de zijkant van jouw bevallige lijfje en vooral heeeeel slecht voor jouw strakke kontje.....dus laat het scootertje waar mogelijk staan en loop je het apelazerus tussen de autootjes en andere dingetjes door.......dat scheelt in elk geval 'n paar pondjesballast.....verder wens ik jou zoals elk keertje als ik 'n briefje van jou krijg en terugzend 'n heeeeeeeeeeeel fijne liefdevolle verlichtende oergezellige tijd toe daarginder in de verte......dag lieve schat tot het volgende briefje........ik denk aan jou......liefde en liefs clea xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

  • 20 Juni 2015 - 12:14

    Oma Tonny:

    hoi anne wat lief van jou om een grote mooie kaart te sturen met hele mooie fotos erop die kaart komt bij de tv te staan geniet er nog maar van en kijk uit voor de haaien groetjes van opa en oma

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Indonesië, Legian

Anne

Actief sinds 30 Dec. 2014
Verslag gelezen: 328
Totaal aantal bezoekers 7670

Voorgaande reizen:

13 Januari 2015 - 13 Januari 2016

Australië

Landen bezocht: